Her stepper Garden inn for politiet: – Ikke noe vi tar lett på

0
3

Frem til august skal Garden stå vakt utenfor Den amerikanske ambassaden.

For første gang siden 22. juli skal Forsvare utføre politiets oppgaver i Oslo. De skal blant annet bidra til vakthold utenfor Den amerikanske ambassaden.

Klokken 09.00 mandag morgen stilte et vaktsett fra garden seg utenfor Den amerikanske ambassaden. Der ble de tatt imot av politimester Ida Melbo Øystese.

Frem til midten av august har nemlig enkelte soldater fra Garden fått såkalt begrenset politimyndighet. De skal bistå Oslo-politiet med vakthold i tilknytning til Den amerikanske ambassaden.

Les hele saken med abonnement

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no