Bjørn Marius Andreassen ble 30 minutter raskere på halvmaraton. Han tror eliteutøvernes metode kan være en av grunnene.

0
2

Norge er inne i en løpebølge. Nå jakter stadig flere fremgang ved å trene «dobbel terskel».

Noen har nok med bare å komme seg ut på trening et par ganger i uken. Da kan det nok høres nesten utenkelig ut og løpe intervaller før jobb – og så gjøre det samme igjen etter jobb.

Men nå er dette blitt en trend blant løpere i Norge. Eliteutøvere, med Jakob Ingebrigtsen i spissen, har gjort det i lang tid. Nå har også flere mosjonister tatt i bruk metoden: Dobbel terskel.

Les hele saken med abonnement

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no