Metalens arveprins heter Oli Sykes. På Tons of Rock viste hans Bring Me The Horizon at de er klare for festivaltronen når Maiden, Metallica og AC/DC går av med pensjon.
For snart tjue år siden så jeg Bring Me The Horizon spille for noen hundre sjokkerte sjeler i en støvstorm på Hove-festivalen. Det var en av de kuleste konsertene den kortlivde festivalen bød på. På Tons of Rocks første kveld toppet Sheffield-bandet alt de har gjort i karrieren så langt. Konserten på Ekebergsletta var bare noen lydproblemer unna et perfekt moderne stadionshow.
Etter ti minutter tidsriktig 90-tallsflørting med pikslete dataspill, kommer konsertens digitale vert Eve på skjermene. Hun forteller at Bring Me The Horizon har en no-drugs politikk på sine konserter, så alt av ulovlige varer «må konsumeres med en gang». Humoren er like tørr som velfungerende. Bandet er i åpenbart i topphumør når de smeller i gang «DArkSide».
Les hele saken med abonnement
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no









