Vy har halvert togtilbudet på linje L2 fordi det er for varmt for de gamle togsettene. De reisende står som sild i tønne, og Aftenposten målte nær 30 grader i togvognen i rushtiden.
Mellom Stabekk og Ski er avgangene redusert fra hvert kvarter, til hver halvtime. Det skyldes at temperaturen er over 25 grader, og at de eldste togsettene på linje L2 kneler når kvikksølvet stiger i termometeret, ifølge Vy.
– Lokaltogene mellom Stabekk og Ski er de eldste togene Vy har tilgang til. Noen er 30–40 år gamle, og mange er ikke i god nok stand til å takle varmen som er nå, sa Siv Egger Westin, kommunikasjonssjef i Vy, til Aftenposten tirsdag.
Les hele saken med abonnement
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no





