Equinor la prosjektet på is. Nå går selskapet videre med omstridt oljefelt.

0
1

Equinor har sendt nye forslag til det omstridte Wisting-feltet.

Det har vært harde fronter i debatten om verdens nordligste oljefelt. Equinor vil bygge et nytt oljefelt i Barentshavet. Det har møtt stor motstand, blant annet hos en rekke miljøorganisasjoner.

De har ment at prosjektet har vært for dårlig konsekvensutredet og «vil undergrave Norges evne til å gjennomføre det grønne skiftet».

Les hele saken med abonnement

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no