Fansen i San Francisco var ikke fornøyd med at dommeren stanset spillet for drikkepauser i kampen mellom Paraguay og Australia.
– Det bues litt fra tribunen. Det er ikke rart. Det er godt over 20 grader nå, sa NRK-kommentator Patrick Sten Rowlands da den rutinerte dommeren Clement Turpin sendte lagene av banen for en drikkepause halvveis ut i første omgang.
FIFA innførte før mesterkapet obligatoriske drikkepauser halvveis ut i hver omgang i VM. Hovedårsaken til at Fifa innførte drikkepauser, er varmen. Tre minutters avbrekk midt i hver omgang gjennomføres i alle de 104 kampene i VM, uavhengig av temperaturen.
– Det er litt snodig. Det er godt under 20 grader nå. Det er ikke en varme som spiller en voldsom rolle i akkurat denne kampen.
Også i annenomgang buet fansen da kampen ble stanset for en drikkepause.
– Det blir en vannpause som nok en gang bues på blant publikum. Det er forståelig med tanke på at det ikke er så varmt i San Francisco i dag.
Mange har reagert og kritisert FIFA for det de mener er en måte å snikinnføre ekstra reklamer på. Flere mener også at pausene bryter opp flyten i kampene.
Selve kampen mellom Paraguay og Australia gikk for seg ganske rolig. Begge lagene var sikret avansement med uavgjort, noe som gjorde at ingen av lagene satset altfor hardt.
Med 3. plass i gruppa møter Paraguay mest sannsynlig Tyskland i 16-delsfinalen. Australia møter på sin side 2. plass i gruppe G, som i skrivende stund er Belgia.
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no







