Folkefesten er i gang: – I dag skal vi ro!

0
1

Norge er videre i VM, og flere tusen er samlet for å oppleve gruppefinalen mot Frankrike i Oslo sentrum.

Kledd i rødt, hvitt og blått samler norske supportere seg i Spikersuppa før gruppefinalen mot Frankrike.

Norge er videre i verdensmesterskapet i fotball og lagets største stjerne bryr seg ikke om de vinner eller taper mot Les BleusLes BleusDet franske landslaget i fotball.. Trener Ståle Solbakken har også valgt å gjøre hele ti endringer i laget som senket Senegal natt til tirsdag.

Men temme optimismen til en hel nasjon, lar seg ikke gjøre. Fredag ettermiddag møtte 15.000 opp foran Slottet for å heie frem Solbakkens utvalgte. Og festen fortsatte over hele byen.

Allerede en time før avspark var Spikersuppa i ferd med å fylles opp. Rammet inn av grønn sommer og blå himmel ble benkene ved Karl Johan fylt av mennesker i rødt, hvitt og blått. Solbriller, bøttehatter og brede smil preget folkehavet.

– Dette er puuur glede! 2–1 til Norge. I dag skal vi ro! sier Ylva Hansson.

Ved bordet er det ingen tvil om utfallet.

– Norge skal slå Frankrike i gruppefinalen.

Vinneren av kampen fredag kveld møter Sverige førstkommende mandag.

Skulle Norge tape mot franskmennene, venter de oransje trøyene fra Elfenbenskysten på motsatt banehalvdel. Så langt i VM har de rukket å både slå Ecuador og sette en real støkk i Die MannschaftDie MannschaftDet tyske landslaget i fotball..

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no