Irans revolusjonsgarde opplyser at de har angrepet amerikanske mål som svar på USAs angrep mot Iran fredag.
Det melder statlige iranske medier ifølge AFP. Revolusjonsgarden har ikke gitt noen detaljer om hvilke amerikanske mål i regionen de har angrepet.
De amerikanske angrepene fredag var rettet mot våpenlagre og radarstasjoner i Iran, og skal ha vært et svar på torsdagens angrep mot et skip som passerte gjennom Hormuzstredet.
– Hvis angrepene gjentas, vil vårt svar være større enn dette, sa Revolusjonsgarden ifølge et innlegg fra statlig fjernsyn på Telegram.
USAs visepresident J.D. Vance advarte natt til lørdag Iran mot å gjennomføre nye angrep.
– De har undertegnet en våpenhvileavtale. Vi har overholdt den. Dersom de har innvendinger mot hvordan avtalen blir håndtert, kan de ta opp telefonen, skriver Vance på X og legger til:
– Men vold vil bli møtt med vold.
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no








