Denne uken har Vålerenga fått skilt som forbyr bruk av elsparkesykler på fortau. Snart kommer det flere.
Legg godt merke til de nye skiltene som ble satt opp på Vålerenga tirsdag: Oslo har fått sin første sone med elsparkesykkel på fortauet. Elsparkesyklister som ignorerer skiltene, risikerer et forelegg på 1950 kroner.
– Fotgjengere føler seg utrygge fordi mange elsparkesykler kommer i høye hastigheter, også på fortauet der fotgjengerne skal føle seg trygge. Det har vært noen alvorlige ulykker mellom fotgjengere og elsparkesyklister på fortauene. Derfor er det nødvendig med noen reguleringer, sier samferdselsbyråd Marit Vea (V).
Les hele saken med abonnement
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no




