Pasient var beltelagt i 16 døgn. Nå åpner Statsforvalteren tilsynssak.

0
2

Sivilombudet har avdekket ulovlig beltebruk ved Sandviken. Nå kommer det frem at en pasient har blitt bundet fast i over 16 døgn.

Nå åpner Statsforvalteren i Vestland tilsynssak mot Sandviken og Helse Bergen. Det skjer etter at Sivilombudet avdekket ulovlig beltebruk ved psykiatrisk klinikk.

Fylkeslege i Vestland, Kristin Cotta Schønberg, bekrefter dette i en tekstmelding.

Les hele saken med abonnement

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no