Sadio Mané til VG: – Fotballguden var ikke med oss

0
3

Sadio Mané skjelte ut tysk sportsjournalist før han gratulerte Norge med seieren i pressesonen.

Han er en av Afrikas største fotballstjerner det siste tiåret, med lang fartstid i klubber som Liverpool og Bayern München. I dag spiller Senegals største stjerne for den saudiske klubben Al-Nassr.

Sadio Mané var en av de aller siste som kom ut fra garderoben og til pressesonen etter at Norge slo Senegal 3–2 på MetLife Stadium natt til tirsdag norsk tid.

– Hvordan vil du beskrive kampen?

– Det var ikke den beste dagen for oss. Vi ville virkelig vinne denne kampen, men dessverre så var ikke fotballguden med oss i dag.

Sadio Mané og Marcus Holmgren Pedersen.

Han er likevel klokkeklar på at Norge fortjente seieren.

– Selvfølgelig så fortjente Norge å vinne denne kampen. Det er fair play av meg å gratulere dem med seieren. Som jeg har sagt, så har vi fortsatt en liten sjanse (til å kvalifisere oss).

– Vi skal prøve å holde sammen og fokusere på den neste kampen om tre dager, svarte Mané på spørsmålet fra VG.

Hva er årsaken til at du skulket jobb i dag?

Selv om han etter hvert tok seg tid til å svare på spørsmål fra flere av journalistene til stede, var det amper stemning da stjernespilleren først kom ut til mediene.

– Du er ikke en fin fyr. Jeg vet ikke hvordan du klarte å bli journalist, sa Mané og pekte på den tyske overgangsjournalisten Florian Plettenberg fra Sky Sports.

– Hva er problemet?

– Med denne fyren? Kjenner du han ikke igjen? Han vet hva jeg snakker om, vi kjenner hverandre, sa Mané til VG uten å utdype videre.

Plettenberg var ikke interessert i å kommentere utfallet overfor VG.

Også tidligere Chelsea-midtstopper Kalidou Koulibaly tok seg tid til å snakke med pressen etter kampen.

Stopperen gjorde en brøler av en tabbe da han spilte ballen rett i bena på innbytter Marcus Holmgren Pedersen like før pause.

Finnmarkingen tok vare på muligheten og scoret sitt første landslagsmål noensinne like før lagene gikk til pause.

– Hva kan du si om det skjedde før scoringen?

– De gjorde det vanskelig for oss med et høyt press. De begynte kampen bra og det første målet var ikke bra for oss. Vi prøvde å gjøre det bedre i annenomgang, men så fikk de den andre scoringen som gjorde det enda vanskeligere, sier Koulibaly til VG.

Og her kan du se hele pakken:

Han sier videre at han fikk god støtte av lagkameratene i garderoben etter kampen.

– Vi er familie. Det kan skje med alle. Det skjedde med meg i dag, men i morgen skjer det kanskje med noen andre. Det er en del av fotballen. Jeg har erfaring og vet at det er sånn fotballen er.

Det har vært støy i Senegal-leiren så langt i VM, men Koulibaly vil ikke si noe om hvordan det har påvirket laget.

– Jeg vil ikke snakke om noe annet enn fotballen. Det er bare unnskyldninger, sa Koulibaly på spørsmål om den noe turbulente oppladningen Senegal hadde til kampen.

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no