Store, nye leiligheter blir ikke solgt fordi de er for dyre. SV mener det bare er å senke prisene.
Flere ferdige boliger i Oslo står tomme fordi de ikke blir solgt, som Aftenposten skrev onsdag. Eksempelvis har OBOS en stor blokk på Ulven der 128 leiligheter er ubebodd ett år etter at de sto ferdige.
Obosdirektør Ingun Andersen Randa påpekte at det tar tid å selge de største, dyreste boligene. Og at leilighetsnormen i Oslo, som krever mange store fireromsleiligheter, gjør at det blir for dyrt for unge i etableringsfasen.
Les hele saken med abonnement
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no





