Oslo kommune kan ha feilfakturert innbyggerne for 50–70 millioner kroner årlig, ifølge en intern analyse. Nå bestiller byrådet ekstern undersøkelse.
Aftenposten avslørte i mai at Oslo kommune kan ha betalt for søppeltømming de aldri fikk. Mange søppeldunker tømmes ikke onsdager – selv om etaten har tatt betalt for det.
I en intern analyse gjort av ansatte i Renovasjons- og gjenvinningsetaten, ble det pekte at avvikene var systematiske og kjent blant ledere. Og den anslo at kommunen kunne ha overfakturert byens sameier og borettslag for 50–70 millioner kroner årlig.
Les hele saken med abonnement
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no







