
En tre år gammel gutt døde i familiens bil utenfor Paris. Han tok seg trolig selv inn i bilen, hvor han ble sittende innestengt i høy varme.
Ifølge fransk påtalemyndighet hadde bilen barnesikring på dørene. Da gutten til slutt ble funnet bevisstløs i bilen, sto livet ikke til å redde.
– Det virker som han kom seg inn selv og ble innestengt i kjøretøyet, før han ble funnet bevisstløs av foreldrene, sa Guirec Le Bras i påtalemyndigheten torsdag.
Ifølge Le Bras hadde guttens far bedt ham om å ta en hvil. Faren jobbet i et skjul i hagen mens han trodde gutten lå og sov.
I stedet gikk treåringen trolig inn i den ulåste bilen – hvor barnesikringen gjorde at han ikke kom seg ut igjen. Han hadde vært borte i minst 45 minutter da han ble funnet.
Den tragiske hendelsen skjedde i kommunen Saint-Gratien, en forstad til Paris. I Frankrike har det vært ekstrem varme de siste dagene, og i Paris var det over 40 grader onsdag.
Mandag ble to barn på to og fire år funnet døde i en bil i Sør-Frankrike, og det antas at hetebølgen var årsak også til disse dødsfallene.
Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no









