Dansk avis bruker Norge som advarsel. Advarer mot «Wegovy-kongehus».

0
1

Den danske avisen Berlingske mener Danmark bør se på det som har skjedd i Norge «med redsel».

På myndighetsdagen fikk prinsesse Isabella en storslått feiringen over flere dager. Men det er ikke avklart hva slags rolle hun skal ha i fremtiden.

På lederplass advarer avisen mot å gjøre kongehusene for små. Med henvisning til den danskproduserte slankemedisinen Wegovy advarer de mot for «slanke kongehus». Med det mener de kongehus hvor de er for få til å være ute og representere.

«Wegovy-kongehuset kan få det vanskelig i fremtiden», skriver avisen.

Les hele saken med abonnement

Disclaimer : This story is auto aggregated by a computer programme and has not been created or edited by DOWNTHENEWS. Publisher: aftenposten.no